http://dl.glitter-graphics.net/pub/493/493161yf8lagbcd9.gif
BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Saturday, May 26, 2012

hai JODOH:)

assalamualaikum semuaaa:)

haiii berjumpa lg kita di hari yg sama dn diwaktu yg sama..brrrr..apa aku merepek ni...ok..post kali ni nk ckp psal jodoh..JODOH..JODOH..N JODOH..kdang2 bleh muak oooo ble dngar psal jdoh ni..tp apekn daya..dia sebhagian dri idup kte(amboiii..ayat..nk gud2 je)huhu..dalam smggu dua ni..nak2 plak msim cuti skolah ni...rmai benar yg wat knduri kwin..xpela...dh diorg dh ade JODOH...:)

OK..jom lompat psal JODOH ina..:)..hahaha..sblum2 ni..rmai la LELAKI yg ina mula kenal di laman SOSIAL...:)..first2 ok la relationship tu..tp last2 msti akn berakhir...xpe2..sy msih muda lg..TAPI ina slalu pkir psal jdoh ina..adekah ina akn jumpa si dia pada pndngn pertama(yg mcm  org dulu2 slalu ckp tu)..or jdoh ina dtg dri aturan keluarga..sbnarnya impian ina nk jumpe JODOH ina depan2 mata ina sendiri..xnak dlm lman SOSIAL yg mcm dlu dah...im growing up..rse mcm dh tbe mse untuk cri jdoh je..nnti dh abih blaja kang..ble dh kje...semue dh kwin la..semue dh berpunya la...ABIH SAYA NK LETAK KT MANA????heee....

ina ada satu soalan..selalunya JODOH yg dtg kt kte ke????or kite yg kne cri JODOH tu????bleh jwap x?:)
whatever it is..ina hrap..one day..ONE guy will come to me..n proposed me as his wife(waahhhh!!!!!)
ina xksah pun guy tu yg mcm mna...but dia msti percaya pada ina n my fmly...insyaallah..pade sesiapa yg dh dpt JODOH tu..tahniah korg:)hope hbungan korg akn berkekalan...amin...bye2




Tuesday, May 8, 2012

astaghfirullah

assalamualaikum..hai semua:)

  setiap org pasti ada masalah sendiri..bnyak jenis masalah yg ada dlm dunia ni..termsuk la msalah keluarga..masalah duit n others..bila kita ada masalh msti kita akan tertanya2..bila masalh ni akan abis..bila msalh ni akn selesai..kita sentiasa berhrap agar masalh kita dapat selesai dngan elok..tapi kita selalu lupa beristighfar padaNya agar masalah kita dikurangkan..kita menangis sebab masalah kita yg banyak..tapi kita xmenangis pada Allah...insyaallah masalah kita dikurangkan..hanya pada Allah kita merayu..merintih..mengadu semua masalh yg kita ada..pasti ada jalan dripadaNya..

bersama-samalah kita beristighfar:)
ni hadiah ina bagi kt korg..enjoy k..





Monday, May 7, 2012

selamanya:)

Assalamualaikum.hai..slmat mlm semua..entry kali ni..psal selamanya...apa yg ptut selamanya???kasih kita kepada ALLAH..msti selamanya..kasih kita pada keluarga mesti selamanya..kasih kita pada sahabat mesti selamanya..dan kasih kita pada pasangan hidup kita...juga msti selamanya:)
 Alhamdulillah...sekarg ina rasa kasih yg akn dtg pada ina(amboiiii)..hahaha..pada awak..ina mmg suke tgk muka awak msa first time ina tgk awk..awk manis:)..even kita jrang text or else..tp ina rasa awk ade ngn ina..
  Perasaan ina ni hanya ada pada seorg lelaki yg manis..yg pemalu..:)terima kasih awk sbb dtg dlm hidup ina..awk mungkin x tau perasaan ina pada awk..tp xpe..mgkin satu ari nnti..u will know it:)


Thursday, April 26, 2012

ukur baju di badan sendiri:)

assalamualaikum..hai gf@bf..arini ina nk update something yg x berapa best..hahah(ikut korg la nk bce ke xnk)..

as usual..x semua org perfect n semua org akn ada wat silap..dan KITA yg rse sempurna sngt..jgn la nk menghina atau memandang rendah dekat org yg wat silap tu..(mcm la kite x prnah bt silap kn?):)..
ok ina nak cerita seorg hamba ALLAH ni..die ni baik jgk la..tp die tgur org dngan care yg slah..kite klu nk tgur org msti la secara berhemah..bkan tgur mcm nk sindir2 org tu..ina thu la die ni alim..die baik..tp xyah la annoying cmtu..nk tnjuk sngt satu dunia yg awk tu baik..

bg ina die bukan sesape pun selain saudara islam ina..n ina rse die xde hak nk ckp psal personal life ina..CARRY ON WITH YOUR LIFE LA BRO!!!..xpyah nk msuk cmpur hal org..benci ina awk bt cmni..(haaaaa...kn dh thap benci dh)..:P..and one more thing..mind your words before u remind others with your words:)..

Sunday, April 22, 2012

HAPPY HAPPY(^_^)

Assalamualaikum...hye awak..awak semua..:)..ina saja nk update blog rini sbb rsa mcm bosan..(hahaha..bla dh bosan bru nk terngadah nk cri blog ni)..ina nk bgtau cek2 semua yg mggu ni ina cutiii..yeayyyy...wktu cuti ina bru rsa mcm nk rest btul2..dh 3 ari ina cuti..aktivit yg dilakukan semuanya bersama keluarga yg tersyg..arini..ina n fmly pegi air terjun...best sngt2..ble dpt kuar ngn fmly..mlas nk ckp bnyak2 jom kta lyan je gmba ni k:)






ni haa..tetibe bendalah bot ni dtg...







bye2:)

Monday, March 26, 2012

PICNIC!!!!!:)

assalamualaikum..hye..arini ina juz nk citer kejadian ari jumaat...as usual.kt kedah ni..bla ari jumaat cuti..ari ahad yg ade klas..so..ktorg ni mcm petak je dk kt umah..n lastly decide untuk pegi air trjun..waaaaa!!!!lma gler beb xmndi ayaq terjun ni..hahaha...kotrg pegi air terjun di batu hampar,yan.kedah..perjalanan nk g sane xla lma sngt..tp nak msuk hutan untuk p tmpat yg best tu la...dh mcm jungle treking..hahah...ktorg pegi semuenye 12 org...ni la gmbar2nya...



gmba ni snap masa mula2 smpai kt batu hampar ni..

smpai2 terus bukak bekalan..1 of us yg bt bekalan nasi lemak ni..n he was a guy!!!hahaha,..jgn terkejut...sdap giler die pnye nasi lemak..mngalahkn pmpuan gitu..hahaha..

haaa...ni la guy tu..haha...nma dia majid..thnx majid for the nasi lemak yg sedap tu...die buat 2 periuk nasi lemak..haaaaaaa...



dh knyang mkn..apa lagiiii..terus terjun la...:)


lpas mndi ja..ktorg main uno rmai2..best gak..riuh satu kmpong mak oiii...


mkn lagi....:)

pkul 12 tgh ari ktorg balik umah sewa...huhuh..pnat tp best sngt..thnx kwn2...bye2:)








Tuesday, March 20, 2012

Ya ALLAH,Aku JATUH CINTA:)

salam..hai..slamt petg..(wlaupun nk mghrib dah)..heee...dh lma ina x update blog ni..n tba2 arini terasa nk update blog ni plak..dri mula ina msuk uitm kedah..xpernah ina update lgsung..hahah(bajet bz je)..

ok..arini ina nk update psal CINTA..haaa..msti rmai yg ska kn psal cinta especially remaja2 skarang la..recently, ina ade bce satu bku yg bertajuk..''YA ALLAH AKU JATUH CINTA"..best gak isi dlm buku tu..die lbih kpada cinta remaja yg berlandaskan islam...ina tertarik dengan kata2 dlm buku ni..jom kita teiliti k..(hahaha..teliti knon)..ok2..jom baca..


BAGI YANG MASIH BUJANG
cinta ibarat kupu2.makin dikejar,makin ia menghindar.Tapi bila dibiarkan ia terbang,ia akan menghampirimu di saat yang x terduga.Cinta dapat membahagiakanmu tapi sering pila ia menyakiti.Tapi cinta itu hanya istimewa apabila diberikan pada seseorang yang layak menerima.Jadi tenang2 saja,jgn terburu2 dan pilihlah yg terbaik.

BAGI YANG RAGU2 DENGAN PERKAHWINAN
cinta bukannya perkara yang menjadikan se2org itu sempurna..tapi ia perkara yang menemukan se2org yg dpt membantumu menjadikan diri sesempurnanya.

BAGI YANG PATAH HATI
Sakit patah hati bertahan selama anda menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam anda membiarkannya.Menentangnya bukanlah dengan bagaimana dapat mengatasi,melainkan apa yang boleh diambil sebagai pengajaran dan hikmahnya.

BAGI YG TAKUT MENGAKUI
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hbungan dengan se2org.malah lebih sakit lagi bila se2org memutuskan hbungan denganmu.Tapi cinta paling menyakitkan bila org yg anda cintai sama sekali tidak mengetahui perasaan anda terhadapnya.

BAGI YG MASIH BERTAHAN MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI
Perkara menyedihkan dlm hdup ialah apabila anda bertemu seseorg lalu jatuh cinta,hanya kemudian pada akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodoh kamu dan anda telah mensia-siakn bertahun2 untuk se2org yg tidak lyak.Kalau sekargpun dia tidak layak, 10 thun dari sekaragpun dia juga tidak laya.Biarkan dia pergi..

Haaaaaa....ni la sedikit sebanyak bingkisan dri buku yg ina bca tu...bg yg blum bercinta...berusahalah untuk cri yg sempurna...bg yg sedang bercinta..sygilah org yg anda cintai itu...dan bg org yg bru putus cinta..igt!!!jgn sesekali buat benda yg merbahaya..hahahaha...xdela..bg yg bru putus cinta...anggap je psangan tu bkan jdoh kita...Insyaallah..jdoh kita akan dtg pada kita diwaktu yg sesuai.:)..smpai sini ja post ina kli ni..

salam syg dri adlina adnan:)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
::segala coretan di atas adalah hak milik EINA ADNAN::