http://dl.glitter-graphics.net/pub/493/493161yf8lagbcd9.gif
BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Saturday, October 29, 2011

Such A Great Day!!!!

salam..hai..lma gla ina x update blog ni..dh bersawang..!!!!eiishh...bukan ape..juz bz skit since

msuk stdy blik ni...serabut pun ade gak..tp arini...ari yg pling best dlm idup ina...thnx my fmily 4

yr support:)...n also thnx t kak shila cz bwak g uitm shah alam...ni pic2 yg smpat amik..ade

bnyak lg..tp mlas nk upload...heeee....enjoyyy!!!!

ni mse mama tngah siapkn sayaaa..heee


ok..sori..muhammad adib mmg selekeh!!!!!...eiiii..:P



nnti dila pulak:)




that flower from my sis...n that cuties blue yg ade bear tu...from my lovely one..RADIAH!!!
luv u dear.....






bye2....thnx 4 visit:)

Friday, September 2, 2011

RAYA...RAYA...RAYA!!!!!!!!!!!


ok..hai...rini ina nk update psal raya..raya..raya..ape lg kn..klu bukan raya....:)...nk cter psal raya ke2...my fmily ade la wat makn2 skit..n antra yg hadir...adik beradik lain...n jiran lame....n kwn2 lame...yg bwah ni..kwn2 baik ktorg dlu...sbnrnye ade lg sorg..tp die x dpt dtg cz blik kmpung,,,ni ina ade upload pic kt korg..jom tgkkkkkk!!!!..jom..jom...jom...hahahahaha

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
hahaha:P

haaaaa..ni la kwn2 ina tuuu.....cntik2 kn...yg 2 org dri knan tu tau


ni posing kt luar plak...hahaha


yg ni...umo same ngn ina...tp she's taken tau...!!!!



ok...ktorg pun xtau ktorg tgh wtpe ni...huhuhu...



ni mse diorg dh nk blik dah...bye2,...hehehe..ok done raya ke3...


cter strusnye raya4 plak...hahahaha...it's like 2 in 1...raya ke4 ni ktorg kuar..bwak skali aiman...adik kpada ktorg tu...die tdo rmah ktorg...ktorg bwak la die skali....dah alang2..mama g treatment mama...aku n dila bwak la bdak2 ni pegi tgk wyng cter CARS 2...best gk la...juz nk ceriakn hdup bdak2 2 org ni...hahahah..ayatttt...tp sblum tu..dila bwk diorg g main2 dlu...ni pic die(^_^)
dah abih tgk wyg...ktorg g tgk kasut adib..sbb die bleh plak pkai sliper die je pegi sane...mama mrah gler...tu yg g cri tu kt adib....sblum tu..ktorg posing dlu...hahahahah

(terserlah gler kerendahan sayaaa!!)


dah abih wndow shopping...ktorg pun balik la....nk buat ape lg kn...k,,smpai sni je xtvti ktorg...blik2 je trus tdo...hahaha..bye2..

SAYA LAGI RENDAH DARI MAMA SAYA,...TAPIXKESAH!!!:p
adib n aiman dk main cak2 dlu sblum blik...:P daaaaaaaa



Tuesday, August 30, 2011

SeLAMAT HARI raya!!!!:)



salam...hai...arini satu 1 syawal bg thun ni...sah2 la semue org nk update psal raya kn...(haha!!!!xkesah..saya nk update jgk)...:P
bngun pgi2...kne mndi sunat aidilfitri...then pegi solat raya dngan fmily...blik2 je umah..mkn la rendang yg mama buat..sedappp!!!!!then...kotrg bermaaf maafan la anak beranak..(dah kate ari raye kn:)....lpas tu...kotorg trus pegi umah tok wan A.K.A umah mami ina...kt sane yg bnyak snap pic pun....ok..jom kte lyan pic ina k...
OK...NI PIC OF DA DAY...HAHAHAHA...ni pic kt umah mkcik ina tau:)



OK...yg ayu ni...adila..adk ina


ina bersama adib yg sengal....hahaha:P


haaa...ni mama ina tau...jgn tnye knape mama lg putih dri inaaa!!!!!!






k..ni la kami beradik:)...dila,me, n adib

ni abah dngan ank kesayangannyeee


haa...ni lg anak kesayangan abah kn2:)
ok..tu je gmba nyeee...kte tunggu raya lain plak k:0..bye2..tata

Sunday, August 21, 2011

salam....arini ina nk cter psal ibu...atau korg pggil MAK...MAMA..UMI...or else k..rse mcm rmai diantara kta yg lpe psal IBU...so...ina ade satu artikel yg mgkin kte same2 dpt iktibar dri cter ni...


'Ibu' adalah nama yang tidak dapat dipisahkan dalam kotak memori setiap insan. Pertarungan nyawa dan ketabahan menahan kesakitan mengandung, melahir dan membesarkan anak-anak bukanlah perkara asing dalam catatan diari hidup seorang ibu. Itulah tugas yang tercatat sebagai seorang ibu yang benar-benar berfungsi dalam mendidik anak-anak.

Air mata, kelembutan, kasih sayang dan teman di masa susah atau senang adalah sebuah nukilan khas yang boleh saya dedikasikan buat ibu saya. Malah hemat saya juga tersemat utuh menyatakan semua ibu di dunia ini punya rasa yang sama. Naluri keibuan ini adalah sunnatullah yang tercipta bermula daripada Hawa AS. Jadi semestinya semua ibu, bakal ibu malah semua wanita mempunyai sifat-sifat yang saya nyatakan. Semestinya benar, bukankah begitu?

Dulu, Kisah sebuah memori

Masih tersemat utuh dalam ingatan saya betapa ibu saya cukup mudah mengalirkan air mata. Semasa saya atau adik saya dirotan ayah, ibulah selalunya akan membela dengan aliran air mata. Semasa kakak saya yang sulung melangkahkan kaki meninggalkan rumah mengikut suami selepas majlis akad dilangsungkan, ibu saya menghantar pemergiannya dengan linangan air mata. Masa itu saya cukup pelik kenapa ibu saya menangis sedangkan kakak saya pergi secara terhormat mengikut suami. Masa itu saya buntu tidak berjawapan.

Suri rumah sepenuh masa menjadikan anak-anak amat rapat dengan ibu. Masih terbayang di minda saya hingga kini betapa kalutnya ibu saya setiap pagi menyediakan sarapan sebelum saya dan adik-adik ke sekolah. Sememangnya saya antara anak yang cukup susah untuk makan pagi sekalipun dengan hanya minum teh dan apa yang pasti ibu saya akan membawa minuman hingga ke pintu luar dan akan pastikan saya mengambil sarapan walaupun dengan hanya seteguk air.

Masih terngiang kata-kata ibu bila saya mula berdegil tidak mahu bersarapan, "Minum lah sikit baru cergas dalam kelas" atau kadang-kadang ibu juga mengugut jika saya tetap berdegail, "Tak baik tu, minum sikit nanti tak berkat belajar". Mungkin kerana takut dengan ugutan, saya selalunya akan memaksa diri minum juga walau seteguk.

Tabiat saya yang jarang bersarapan melekat hingga kini kerana tiada siapa lagi yang boleh memaksa saya bersarapan. Tapi yang agak melucukan apabila ibu saya selalu berpesan dicorong-corong telefon setiap kali saya saya menelefon rumah atau melalui SMS dengan 3 perkara; kerapkan mandi, ambil sarapan dan banyakkan minum air. Tapi biasalah saya memang degil...

Kisah ibu saya yang murah air mata terhadap anak-anak saya panjangkan dengan kisah kakak sulung saya. Ketika abang ipar saya menyambung pengajian di UKM sejurus sahaja lahir anak sulung menjadikan hidup mereka sekeluarga agak susah. Hidup di Kuala Lumpur menjadikan kesempitan mereka kian parah. Berbekalkan gaji sebagai kerani sekolah kakak saya yang tidak sampai ke angka 1000 dan separuh gaji suami lantaran bercuti menyambung pengajian sepenuh masa sebagai guru menjadikan hidup mereka kian terhimpit.

Hidup menyewa di rumah setinggan yang rata-rata didiami warga Indonesia menjadikan hati saya pilu dan kadang-kadang mata saya juga berkaca. Pernah saya berseloroh pada kakak saya untuk membawa pulang Along (anak sulung kakak saya) ke kampung bila lahirnya anak yang kedua. Reaksi yang saya terima hanyalah linangan air mata tanpa kata. Kakak saya menangis bila ada sahaja cadangan mahu memisahkan dia daripada anak-anak. Tekadnya biarlah susah macam mana sekalipun asalkan anak-anak tetap bersama.

Niat saya semasa memberikakan cadangan untuk membawa pulang anak sulung kakak saya ke kampung dan dipelihara ibu saya lahir daripada rasa kesian yang amat sangat dengan kesempitan yang dialami. Mudah-mudahan kesusahan tersebut dapat dikurangkan.

Pernah suatu ketika semasa melahirkan anak kedua, semasa dalam pantang 40 hari kakak saya ke klinik dengan menaiki bas bersama 2 anak. Anak sulung berumur setahun setengah dipimpin dan anak ke dua yang baru berumur sebulan didukung dengan menaiki bas untuk ke klinik dalam kesesakan kota. Hati mana yang tidak sedih bila mendengar khabar susah kakak sebegitu. Tidak mampu saya bayangkan betapa susahnya hidup mereka anak-beranak.

Namun semuanya diceritakan selepas abang ipar saya tamat pengajian dan sekarang sudahpun menjadi pensyarah di Universiti Malaya dan sedang menyiapkan tesis PhD dalam bidang Psikologi Dan Pendidikan Khas Kanak-Kanak Istimewa. Sesungguhnya perlu saya iyakan, disebalik kehebatan seorang lelaki rupanya ada jasa insan tabah yang bernama isteri.

Kini, Kisah Sebuah Realiti

Pandangan saya bahawa ibu saya hanya mampu menangis bila berpisah dengan anak-anak rupanya meleset. Dalam Majlis Konvokesyen apabila saya naik ke pentas untuk berucap mewakili pelajar ibu saya langsung tidak menangis. Semasa di lapangan terbang ketika menghantar saya ke Mesir, ibu saya juga tidak menangis. Masih saya ingat senyuman dan pelukkan terakhir tersebut langsung tidak menunjukkan reaksi sedih malah ibu saya nampak tenang dan gembira. Apa yang terbaliknya saya pula yang sebak dan mata saya sedikit berkaca sebagaimana ayah saya juga.

Lama saya berfikir kenapa ibu saya mula bertegas dan tidak menangis ketika menghantar saya di Airport. Seminggu selepas itu saya menelefon ibu saya dan saya straight bertanya kenapa demikian jadinya. Ibu saya bercerita bahawa 3 tahun beliau bersedia dengan perpisahan ini sebaik sahaja saya menjejakkan kaki ke KIAS, Nilam puri dan bertegas untuk menyambung pengajian di Universiti Al-Azhar. Katanya lagi, kini tiada apa lagi yang mahu disedihkan kerana hasratnya untuk melihat saya menjadi seorang berilmu kian hampir.

Ibu saya tidak menaruh harapan yang terlampau tinggi terhadap saya dan adik-beradik lelaki yang lain. Katanya beliau sudah puas hati sekiranya anak-anak berilmu, mampu menjadi imam di masjid dan mampu berkongsi ilmu dengan orang kampung. Pada saya tanggungjawab itu susah dan harapan itu tinggi.

ok..smpai sini saje k..nnti ina update yg lain plak..bye2:)

Sunday, August 7, 2011

segmen cx's:geng UITM by campus


salam..hai:)..arini ina nk join satu segmen..best gak ble ina tgk...iaitu..segmen:geng UITM by campus...klik SINI klau nk join tau


UITM campus:campus sungai petani
course:degree in accountancy
klau msuk degree ni..trus part 4..:)

hehehe..mne la thu..kot2 dpt kwn bru ke...kos same plak tu...blh la knal awal2 kn???

due date:20th August 2011

Saturday, August 6, 2011

PROMOSI BLOG SECARA PERCUMA ! C`AYOB


hai..jom kte join ramai2:)..klik SINI di bawah klau nk join...kalau nk join..

Tarikh Tutup : Pada 07 Ogos 2011, Jam 12.00 pm.

Thursday, July 28, 2011

Sedapnyeeeeee:-)


Salam semue..ina nak cter kezalatan lauk semalam...walaupun semalam...ina ttap nak cter jgk...hehehe...smalm mse tgh hari...ina pun wat la keje rumah...ble abah dh blik nak mkn tghari...mule la ina pning nak masak ape.. Emmmm....last2 ina dpt idea nk wt udang masak kunyit je...n sayur greng skit...tp bleh than jgk simplenye..huhuhu....haaa...ni gamba die...



N ble dH ptg tu...mama ina pun blik dri keje..actually dia puasa...blik2 je trus mama ckp nk wat tomyam n kuah durian mkn dngan pulut...waaauuuuuu...sedapnyeeee.....jom kte tgk eh...



..emmmmm...sdap kn2????heehe....ina mkn bnyak glerrrr...knyang smpai arini...hahaha....bye2:-)

posted from Bloggeroid

should not!!!!!!


hye syg2...jmpe lg kte :)....arini nk ckp psal heart skit...hahaha..heart la sngt kn...post ni skit je tau...today ina bkak smbdy pnye profile.....actually I SHOULD NOT!!!!!!!bukak yr pnye profile...ina pun xthu nape tngan ina ni gtal sngt2 nk bukak yr pnye profile.....ishhh...x septutnye la adlina ko bukak die pnye profile...haaa....!!!!last2...ko yg skit kn..hahahha..pdn muke222....pdan muke adlina adnan...kn dah skit ati!!!!....

Wednesday, July 27, 2011

Complete!!!!

Salam...ok...arini ina nk cter psal smalam...hehehe..ye la kn smlam...cz now already 12.25 am....smlam 27 julai...pagi2 lg dlm kdinginan yg teramat la mmbeku...ina n my abah pegi mlakukan perkara wjib bfore a student msuk U....Hhuhuh...ye la...as usual...pegi wT mdical chckup n evrthing...ktorg bertolak pkul 7.30 a.m...pagi gler kn..ye la nk kne brebut dngan rmai student lg yg nk omsuk U...bkan ina je yg nk wat...yg specialnye ktorg nek moto tau...huhuhu...smpai kt hspital tu..around 8 a.m...biru jgk la muka ina...hehe....process tu abih kul 11 am..haaaaaaaa!!!!!...pnye la lme kn....pnat gler...stu hspital jgk la ina tawaf.....haha..elok je dah abih...hujan trun dngan lebatnye....dlm hati ina...emmm..xkn nak redah je ujan ni.. .dlm mse tu jgk...bleh plak abah ina ckp..KTE KNE REDAH JGK NI...HUJAN KE X HUJAN..KNE WAT BG ABIH SEMUA...HAAAAA!!!!!.emmmm..ape kn daye..redah jgk la....dngan result x ray lg la...mcm nk terbang dah ina kt atas moto tu...lpas tu..abah bwak ina pegi byar yuran..n bukak akaun bank islam..its take half n hour jgk la...nk buat semue tu...bke dah abih..pegi la pulak ktorg 2org ni dkt bsn...sbb ina kne bli no pin ptptn...haaaa...sbut psL ptptn ni...i'm in dilemma la.. sbb ina ingt nk try mntak JPA..tp JPA pnye prmohonan x kuar lg...n my parent said..mntak je dua2...nnti klau JPA dpt..bru tolak ptptn...emmm.. Okk jgk tu....ye la..mcm la i'm the only 1 yg nk mntak jpa tu kn...huhuhu...

ok2....kte smbung blik perjlnan kte td eh.:-) ...dah abih ambik no pin...abah g tapau mee goreng...ye la...sbb dah pnat sngt kn..ktorg smpai umah pkul 1.30 tpat2 time adib blik skolah..hehehe...tgh ari tu rehat kjap..sbb abh kate pkul 6 stengah nnti nk g umah wan..nk bncang psal knduri kwin my cousin sept nnti....ble dah blik dri umah wan..ktorg smpai umah dlm pkul 12 a.m...n thats why ina post lmbat skit ni..:-P ..as conclusion..wahhhh...haha...ye la..secara kseluruhannye...my day is cmplete dngan buat semue tu...thnx to my abah...sbb bwak kakak g mne2 je yg kakak kne pegi..even i'm already 21...hahahaha....k la...tu je nk cter...nk tdo dah...nitez semuaaaa:-)



posted from Bloggeroid

Monday, July 25, 2011

hanya tersenyum:)

salam semua...hai...dah bersawang dah blog ina ni kn....dah lme x update....cme sejak akhir2 ni...i'm in problem..bnyak yg ina tgh pkir...mama pun slalu ckp..''nape kakak slalu termenung???''..emmm...actually...xde ape2 pun...juz...ina sdang mncari jwapan..bg segala pertanyaan dlm pemikiran ina ni....nk tau ape yg ina tertanya2 x??:)...xde ape2...juz tertanya2....apekah ina dah jd dri ina sndri???apekah ina dah dpt identiti ina sendri???nape kdg2 ina rse sunyi????....ape yg xde lg dlm hdup ina....????ina rse semue dah ckup....tp jauh dlm hati ina...ina rse mcm smething missing....n satu mlm....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

ina rse...ina perlu ubah dri ina dri yg buruk kepade lbih baik....ina akn tmpukan spnuh perhatian kpade study ina..my fmily,my self...n my ibadah....ina rse biar ina rse sunyi buat mse skarang..n mungkin akn dpt khidupan yg lbih baik.....n pling penting...ina takkn fokus pade mne2 laki lg lpas ni kcuali abah n my adib yg tersyg....ina bkan menyesal dngn khidupan ina sblum ni....tp ina akn cbe ambil pengajaran dri khidupan ina sblum ni....harap ina akn dpt khupan yg lbih baik lpas ni....amin....yg hnya ina mmpu buat mse skarang ..adelah brdoa kepada Allah...OK..smpai sni je post ina kli ni...thnx sbb sdi bce...msti korang xphamkn ape yg ina post ni kn2??hehehe...xpe la...its juz a memory 4 me..salam


Thursday, July 21, 2011

Pos laju.

Tpat pkul 11stngah pg..kdngaran bnyi hon kuat glaaaa!!!! Dpan umah ina...ina pun kuar la....pkcik pos laju tu bg satu kotak....ok!!!that time i know who is the sender..hahhaha.....awk2....ina x mntak blik pun brang yg ina bg kt awk sblum ni...buang je la kalau x nak..yg xleh tahannye....bleh plak awak amik brang yg elok..yg x elk semue bg kt ina..huhuhu..buang je la....kt umah awk pun ade tong smpah kn?nape nk buang duit pos laju semata2 nk buang smpah kt umah ina...brang yg ina nak...bleh plak awk rosakkn...kn???emmmm...






P/s:cme nk pesan kt kwn2 ina...ble dah bg brg kt seseorg...jgnla kamu semua mntak blik...its like u r childish...ikhlaskn je la brg2 yg korg bg k:-)

posted from Bloggeroid

Monday, July 18, 2011

BEBudak sekolah!!!


salam...rsa dah lma jgk ina x update blog ni kn2???..ok..hari ni ina nk cite mase 15-17 julai yg lpas.....dlm mse tu..ina pegi skolah lma ina...iaituu...SMK KAMPUNG SELAMAT yg sentiasa cemerlang..hahahha..ye kot...ina pegi sane untuk jd faci dlm satu kem....tau x faci tu ape???hehehe....FASILITATOR LAAAA...:)...dlm kem tu melibatkn budak form1 & 2 yg
duk asrama...ye la...dah cti hjung mggu ni pun...diorg njak buat ape kn....
kem ni dianjurkan oleh pihak alumni skolah kami....rmai lg kwn2 ina yg join....best gak la....ni gamba2 diorg...
hahaha...sori...gamba2 ni kaburrr.......sbb less pixel...heheheh....


ni la bdak2 prempuan group yg ina kne handle....

haaaa...ni budak lakinya....4 yr information....nmpak x budak 2 org yg pkai baju same tu....dua org ni...fuhhh...pnya la ssah nk menjinakkannya......mrah skit....senyum je keje diorg ni...emmm...tp best jgk...dpt jmpe adik2 bru...:)...HOPE WE MEET AGAIN K ....thnx guys...bye2



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
::segala coretan di atas adalah hak milik EINA ADNAN::