http://dl.glitter-graphics.net/pub/493/493161yf8lagbcd9.gif
BLOGGER TEMPLATES AND MyYearBook Layouts »

Tuesday, June 28, 2011

CEMBURU


hai...arini..ina nk ckp psal cemburu..msti rmai yg ade perasaan cemburu kn...psal cemburu la semua bende berlaku..psal cmburu la hbungan suami isteri bleh rosak..pasal cmburu la hbungan yg baik leh rosak...dan psal cemburu la ina dan si die berpisah....arini 29 JUN 2011..lg satu ari untuk tepat 1 tahun kami kawan...tp arini la...kami berpisah....sbb ape?????semuenye sbb CEMBURU!!!!!!ina benci perasaan cemburu tu....nape kene wjud perasaan cemburu tu..org yg slalu cmburu..slalu buat tindakan melulu...drpadacemburu tu la...perasaan x percaya pd psangannye akn timbul....we'll have proved it....ntah la...arini ina kecewa sngt ngn perangai dia....disebabkn cemburu...dia tduh ina mcm2...sblum ni..mmg die ade cmburu jgk dkt ina..but fine..benda g dia cemburu tu btul....TP ARINI....dia cmburu dkt benda yg x munasabah lgsung.....mgkin bg si dia...ina ni jnis prmpuan yg rmai lelaki..yg nak balik dkt xbf je....emmm...

awk....

disebabkn cemburu awk yg membuta tuli tu la..yg tlah pisahkn kte..yg buat kte xkn ade ape2 hbungan lg lpas ni...ina dah x lrat nk terangkn kt AWK..TP YG PASTI....INA KECEWA SNGT
DENGAN AWK....awk sruh lpas kte xde hbungan ape2...ina kne pulangkn blik semue bende yg awk bg kt ina...ok..ina pulangkn....tp bende yg ina bg kt awak..xyah la pulgkn..bg je dkat adik2 awk...sbb awk ade adk permpuan..so bg je la kt diorg...ina rse semue bende ni jd sbb kte dk jauh..x dkat lg mcm dlu...tp xpe la...mgkin takdir kte mcm ni...MOHD NOR IKHRAM BIN RAMLI..awk jge la dri elok2...smoge berjaya dlm hidup..ina mntak maaf bnyak2...assalamualaikum.....


Tuesday, June 21, 2011

bila Waktu telah berakhir

salam..arini ina nk share satu lagu yg agak menyentuh perasaan...n bila dngar lagu ni...tbe2 terpikir..ckp ke amalan kte nak di bawa sebagai bekalan di ari akhirat..mari kte renung2kn..

<

Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yg sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yg ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memenggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi


Sunday, June 19, 2011

SELAMAT ARI ABAH!!!




hai..selamat mlm...ina terlewat post..tp sempat lg nih...hari ni ari bapa...tp ina pggl ABAH...tu yg ina ltak title selamat ari ABAH!!!!.....

dear abah,

selama ni kakak selalu gaduh ngn abah..kak mntak maaf...tp kte slalu gduh bende2 yg kcik2 je..kn2:)
terima kasih sbb selama ni jga kakak dengan baik...abah care sngat dkat kakak..terlalu care..abah akn rsau bla dk jauh ngn anak2...abah akn kol stiap waktu....sbb rsau dkat anak2 dia...abah akn rsau bla anak2 dia x ckup duit mkn...x ckup ape2 ke....thnx abah for everything..kakak akn balas jasa abah ...insyaallah.... n of course..I LUV U.....







Friday, June 17, 2011

uwaaaa!!!

hye..arini pnye entry..ina nk ckp psal kesedihan..(huhu)..igt x semalam ina ade post psal inner yg ina nak...tp arini ina dpt jwpan yg INNER TU DAH ABISSS!!!!!!waaaa...cmne ni....kempunan sngt nk inner tu..emmm..nmpaknye bukan rezki ina la...http://www.emocutez.com

inner bunga yg cantik!!!



ok alls..rini ina nak update psal bende yg ina nak bt mse ni....buat mse ni..ina nak inner bunga yg

cantik..bla dk belek2 kt fb..ade la smebody jual inner camtu..ade 2 corak yg ina suka..nmpak

simple...but nice..hehehe...k...ni gmbanye


yg ni ina ske..sbb nmpak cntik...(xtau la mgkin faktor model ni kot)..haha..klau ina pkai g mana la

bentuknye..huhuhu

k..yg ni...mcm bleh pkai ngn mcm2 warna...so..hrap2 ade stock lg la eh...hehehe...gmba ni ina

amik kt Malabiz Couture Eshoppe's Photos..hehe..bye2...

Thursday, June 16, 2011

Surat Cinta RockerSejati Kepada Awek

ok2...saje je nak tayang gamba...ahahaha


Aip...heloooo..hehehe..rse2nye dah lme dah x update blog ni....sbb xde idea sngat...dah bosan2

ni..ina pegi la tgk web yg ade cerite lwak...jom iina kongsi ngn korang suma cerita bla rocker tlis

surat cinta...hahaha....enjoy it..:)

Salam,

Amacam awekku? Lu orait ke? Wa harap lu ok-ok je..

Awekku, gua telah membaca surat lu tempohari. Apasal lu buat cenggini kat gua? Selama ni cintan gua terhadap lu bukan main. Lu ingat gua main-main ke? Cintan gua mendalam very deep you know! very deep purple! Lu tak perasan ke?

Apa yang kurangnya gua ni? Cuba lu cakap! Gua ni tak cukup hensem ke? Atau lu sudah ada balak lain? Lu sound gua beb! Mentang-mentang lu keja opis, lu ada skandal dengan mat despatch kat opis lu tu! Mamat poyo tu lu nak? Apa barang?!! Setakat mat despatch, kalau lu nak tau, gua dulupun pernah mintak jadi cikgu tapi tak dapat. Bukan pasal gua takde kelayakan tapi tadika kemas jarang amik cikgu lelaki. Lagipun jiwa gua lebih kepada seni. Tiket konsert gua semua habis jual! Sebab tulah gua jadi tukang jual tiket konsert funfair buat sekian lamanya sampai tauke funfair tu tak offer kat onglain.

Gua memang betul-betul tak puas hati ni! Lu memang bikin gua panas! Sampai hati lu buat macam ni kat gua setelah apa yang gua dah kasik kat lu. Lu ingat gua ni apa?!!

Awekku, lu ingat tak dulu sewaktu lu & gua first time jumpa? Masa tu hujan. Lu takde payung. Lu lari pegi kat bus stop. Lu basah kuyup. Kesian pulak gua tengok lu kesejukan. Gua bukak jeket gua pastu kasik lu pinjam. Baek punya gua usya. Start tulah lu & gua sama-sama sudah feeling-feeling. Gua ingat lagi lagu “antara gadis” masa tu kita layan menjadi lagu tema cinta gua kat lu. Gua selalu nyanyi lagu tu kat talipon public. Lu tak ingat ke? Ke lu dah lupa?!!

Pehal lu buat cenggini?!! Gua dah tangkap cintan maut kat lu wo! Janganlah buat gua macamni! Kalau lu tak suka cara gua lu cakaplah! Janganlah kerana besday lu gua hadiahkan t-shirt metallica, lu buat camni pulak kat gua. Gua tau sapa gua. Gua memang macamni, rocker sejati! Lu pun tau sapa gua. Dulu lu takdepun macam ni. Lu tak kisahpun! Lu layan selamba je. Tapi kenapa sekarang lu berubah? Nampak je gua rocker tapi gua pun beriman jugak, beb! Sembahyang jumaat tak tinggal wo!

Lu pikirlah sindri, beb! Gua dah curahkan segala-galanya kat lu. Gua dah sound mak bapak gua nak meminang lu. Gitar Gibson secondhand gua tu gua dah gadai. Gua buat modal nak kawin dengan lu. Cayalah cakap gua! Gua tak tipu! Betul cakap lu! Gua harap lu pikirlah baik-baik, beb! Gua dah takde awek lain lagi. Lu sorang jelah yang gua cinta. Awek lain gua usya diorg tak layan gua cakap lu! Gua tak tipu! Betul punya cakap lu!

Akhirkata dari gua, kenang gua dalam doa makan malammu. Semoga lu berbahagia, beb!

Yang Benar,Rockersejati




Thursday, June 9, 2011

cinta dalam DIAM

Bila belum bersedia melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...

Karena diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...
Kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang,
Kau tak mau merosak kesucian dan penjagaan hatinya..

Karena diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu..
Menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merusak izzah dan iffahmu ..

Karena diammu bukti kesetiaanmu padanya ..
Karena mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt pilihkan untukmu ...

Ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan Ali??
Yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...
Tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan indah ....

Karena dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...
Hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...
Bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap pada-Nya??

Dan jika memang 'Cinta Dalam Diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata, biarkan ia tetap diam ...

Jika dia memang bukan milikmu, Allah, melalui waktu akan menghapus 'Cinta Dalam Diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih indah dan orang yang tepat ...

Biarkan 'Cinta Dalam Diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahsia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...

Cintailah ia dalam diam, dari kejauhan, dengan kesederhanaan dan keikhlasan...

Ketika cinta kini hadir tidaklah untuk Yang Maha Mengetahui saat secercah rasa tidak lagi tercipta untuk Yang Maha Pencipta izinkanlah hati bertanya untuk siapa ia muncul dengan tiba-tiba...mungkinkah dengan ridha-Nya atau hanya mengundang murka-Nya...

Jika benar cinta itu karena Allah maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah karena hakikatnya ia berhulu dari Allahmaka ia pun berhilir hanya kepada Allah..

" Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran Allah ." (QS. Adz Dzariyat:49)

" Dan kawinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkawin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin Allah akan memampukan mereka dengan kurnia-Nya. Dan Allah Maha luas(pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui. " (QS. An Nuur: 32)

" Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir. " (QS. Ar-Ruum:21)

Tapi jika memang kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah... berdo'alah... berpuasalah...

" Wahai kaum pemuda, siapa saja diantara kamu yang sudah sanggup untuk menikah, maka menikahlah, sesungguhnya menikah itu memelihara mata, dan memelihara kemaluan, maka bila diantara kamu belum sanggup untuk menikah, berpuasalah, karena ssungguhnya puasa tersebut sebagai penahannya " (Hadist) "

" Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk. " (QS. Al Israa' :32)

Cukup cintai ia dalam diam...
bukan karena membenci hadirnya.. .tapi menjaga kesuciannya bukan karena menghindari dunia... tapi meraih surga-Nya bukan karena lemah untuk menghadapinya.. .tapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..

Cukup cintai ia dari kejauhan...
karena hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari cobaan karena hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan karena hadirmu mungkin saja akan membawa kenelangsaan hati-hati yang terjaga...

Cukup cintai ia dengan kesederhanaan...
memupuknya hanya akan menambah penderitaan menumbuhkan harapan hanya akan mengundang kekecewaan mengharapkan balasan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan...

Maka cintailah ia dengan keikhlasan...
karena tentu kisah Fatimah dan Ali bin Abi Thalib diingini oleh hati... tapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi...?

"...boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. " (QS. AlBaqarah:216) "

" Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)" (QS.An Nuur:26) "

Cukup cintai ia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan...
karena tiada yang tahu rencana Tuhan... mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan karena hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikan... serahkankan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya biarkan ia yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya...

" Barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga. " (Umar bin Khattab ra.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
::segala coretan di atas adalah hak milik EINA ADNAN::